Zdrowe nawyki żywieniowe

nawyki-zywieniowe-300x200W zrzucaniu i co ważniejsze utrzymaniu wagi niezbędne jest racjonalne podejście do odchudzania. Nie wolno gubić tkanki tłuszczowej za szybko, w pośpiechu – w myśl zasady: pomęczę się tylko przez miesiąc i będę miała już spokój. Niestety tak to nie działa i nadwaga zaraz wróci. Trzeba zmienić nasze podejście i styl życia – odżywiać się w miarę zdrowo, mieć prawidłowe nawyki żywieniowe, najważniejsze to regularnie się ruszać (minimum trzy razy w tygodniu po 30 minut) aby napędzać nasz metabolizm.

Zdrowe nawyki żywieniowe, które pomogą ci schudnąć i utrzymać wagę:

– spożywaj około pięciu niedużych posiłków w regularnych odstępach czasu (np. co trzy godziny);
– nie najadaj się na noc – ostatni posiłek zjedz maksymalnie na trzy godziny przed położeniem się do łóżka;
– zmień czarną herbatę na czerwoną albo zieloną;
– zamiast śmietany wybieraj jogurt naturalny albo grecki;
– każdego dnia staraj się wypijać 1,5-2 litry niegazowanej wody mineralnej;
– wybieraj zdrowe przekąski: owoce, bakalie, sałatki;
– jeśli musisz coś usmażyć, sięgnij po masło klarowane;
– zrezygnuj z produktów wysoko przetworzonych i fast foodów;
– potrawy gotuj albo piecz zamiast je smażyć;
– wykreśl cukier z diety. Zamień go na ksylitol albo stewię;
– odżywiaj się w myśl zasady: śniadanie królewskie, obiad książęcy, kolacja żebracza;
– napoje gazowane i kolorowe zamień na świeżo wyciskane soki;
– uważaj na podstępne produkty, które mają dużo kalorii – np. majonez i ser żółty;
– wstawaj od stołu z lekkim niedosytem. Nie należy się przejadać;
– zawsze czytaj etykiety na produktach – im mniej składników, tym lepiej;
– ogranicz sól, za to jak najwięcej przyprawiaj. Imbir, anyż, kminek, bazylia, cynamon czy chili regulują pracę układu pokarmowego i mają zdolność podkręcania tempa przemiany materii.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*