Jak ćwiczyć aby schudnąć?

jak-cwiczyc-300x168Najważniejsze jest to aby czerpać przyjemność z treningu.

Istnieje wiele różnych ćwiczeń na poszczególne partie ciała. Stosuj urozmaicone ćwiczenia, aby dostarczyć mięśniom zmiany i intensywności. Organizm szybko przyzwyczaja się do stawianych przed nim fizycznych wymagań. Najlepiej trzymać nieustannie ciało w niepewności poprzez ciągłe zmiany rodzaju wykonywanych ćwiczeń.

– kiedy ćwiczysz wkładaj w to 100% uwagi,
– pamiętaj że ty sam znasz najlepiej swoje ciało i jego ograniczenia,
– pomiędzy seriami staraj się rozciągać i masować mięśnie, co przyspiesza ich regenerację,
– najpierw trenuj duże partie mięśni (nogi, klatka piersiowa), potem mniejsze (biceps),
– zmieniaj trening co jakiś czas, mniej więcej 3 miesiące, uchroni cię to o stagnacji,
– w szczytowym momencie ruchu napinaj ćwiczony mięsień,
– nie naśladuj treningów profesjonalistów. Jeżeli jesteś początkujący powinieneś zacząć od nieskomplikowanych treningów dla początkujących,
– pamiętaj, że trzeba dać organizmowi czas na regenerację pomiędzy kolejnymi treningami. Najlepiej działa sen i bierny wypoczynek.
– przed rozpoczęciem treningu pamiętaj o rozgrzewce,
– dobierz prawidłowe obciążenie do ćwiczeń. Stosuj taki ciężar, który pozwoli ci zrobić w prawidłowy sposób określone ćwiczenie,
– ucz się poprawnej techniki. Stosuj małe obciążenie w celu wypróbowania ruchów w poszczególnych ćwiczeniach,
– unikaj brawury, najważniejszy jest rozsądek,
– zwracaj uwagę na sposób oddychania. W trakcie ćwiczeń należy wdychać powietrze podczas opuszczania ciężaru i wydychać je w trakcie podnoszenia,
– pomiędzy powtórzeniami rób przerwę na złapanie oddechu.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*