Dieta biegacza

dieta-biegacza

Aktywność fizyczna w połączeniu ze zdrową dietą daje oczekiwane efekty. Przyjrzyj się naszemu menu, a sam się przekonasz, że niekoniecznie dieta oznacza masę wyrzeczeń.

1. Zasada pierwsza i najważniejsza diety biegacza. Pokarm należy przyswajać 5 razy dziennie w odstępach ok. 3 godzin. Ważne, by ten ostatni posiłek spożyć nie później niż 2-3 godziny przed snem.

2. Postawa dnia to spożycie śniadania. Pamiętaj, by śniadanie zjeść po przebudzeniu, nie w dłuższym odstępie niż godzina.

3. Spożywając posiłki, ważne by w naszym jadłospisie znalazły się elementy z piramidy żywieniowej, tak ważnej dla naszego organizmu. Mowa tu o : nabiale, mięsie, rybach, warzywach, owocach i zbożach.

4. Picie co najmniej 1,5 litra wody dziennie to minimum, aby zachować równowagę w organizmie. Staraj się ograniczać słodkie napoje i mocną herbatę lub kawę.

5. Niech w Twoim menu biegacza nie brakuje warzyw, owoców, ryb, mięsa, nabiału, ziół. Zdrowsze będzie również chude mięso: indyk lub kurczak bez skóry, najlepsza jest pierś, królik, cielęcina, polędwica wołowa,z wieprzowiny schab, polędwiczki wieprzowe. Ryby najchudsze zaś to : sola, fladra, halibut, pstrąg strumieniowy, morszczuk, karp, mintaj, dorsz, sandacz, okoń, szczupak, tuńczyk, pstrąg tęczowy, sardynka, śledź.

6.Staraj się kupować wędliny o jak najmniejszym stopniu zmielenia i obecności konserwantów bez tłuszczu. Idealne będą piersi z kurczaka wędzone, polędwica sopocka, wędliny drobiowe.

7. Dieta biegacza to nie tylko ograniczenia – w naszym menu niech królują warzywa, w formie surówki niech będzie to co najmniej 250 g. Idealna wartość to 500g.

8. Przetworzone produkty mleczne również nie są naszym sprzymierzeńcem. Procent tłuszczu nie powinien wynosić więcej nić 2 %. Doskonałe będą kefiry, maślanki, jogurty.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*