Czy bieganie wystarczy żeby schudnąć?

Mid adult man and woman jogging in park,looking in eyes and smiling
Obok aktywności fizycznej równie istotna jest kwestia zmiany nawyków żywieniowych. Zdaniem specjalistów zamiast gubić zbędne kalorie, bardzo prawdopodobne może okazać się, że waga nasza waga będzie rosła, zamiast się zmniejszać. Ważną kwestią obok ruchu fizycznego jak bieganie czy ćwiczenia jest zatem kontrola składników pokarmowych jakie znajdą się w naszej codziennej diecie. Co istotne, przy wzroście aktywności zwiększa się tym samym zapotrzebowanie na kalorie.

Według badań jakie przeprowadziło TNS OBOP, najczęściej wybieraną formą aktywności przez Polaków jest spacer, aż 75 procent, przy założeniu co najmniej raz w miesiącu po pół godziny. Co raz więcej osób próbuje zmienić bierny wypoczynek przed telewizorem na jazdę rowerem (57 proc.), bieganie (16 proc.) ćwiczenia na siłowni (15 proc.). Chcąc zachować szczupłą sylwetkę, nie wszyscy jednak są świadomi, że aktywność fizyczna to niestety za mało.

Wpływ aktywności

Aktywność fizyczna to istotny czynnik wpływający na pozytywne funkcjonowanie układu ruchu, sercowo-naczyniowego, oddechowego, trawiennego czy nerwowego. Osoby, które w znacznym stopniu ograniczają swoją aktywność fizyczną w dużym stopniu przyczyniają się do osłabienia mięśnia sercowego, spowodowanego brakiem dotlenienia własnych mięśni serca, w konsekwencji także innych grup mięśniowych oraz mózgu. Dlatego zalecamy wszystkich uprawianie jakiegoś sportu, czy to bieganie czy jazda na rowerze, pływanie, piłka nożna, koszykówka itp. ważne aby się ruszać.

Dieta

Samo uprawianie sportu to jednak nie wszystko. Zdarza się, że będąc aktywnym fizycznie wcale nie obniżymy wagi, jeśli będziemy niezdrowo się odżywiać. Drugim ważnym czynnikiem jest zmiana nawyków żywieniowych. Inaczej cały nasz plan zrzucenia zbędnych kilogramów pójdzie na marne.
Dlatego ważne jest odpowiednie dobranie właściwej diety, inaczej nasza tkanka tłuszczowa przerodzi się w tkankę mięśniową, szczególne jeżeli będą to nieprawidłowo dobrane ćwiczenia.

Zmiana nawyków żywieniowych w zdrową dietę w połączeniu z ćwiczeniami przyniesie natychmiastowy efekt – pozbędziemy się tkanki tłuszczowej, usuniemy wodę metaboliczną i toksyny z organizmu, waga zacznie spadać. Inaczej bez kontroli tego, co jemy, nasza ciężka praca nie przyniesie widocznych efektów.

Odpowiednia dieta dla aktywnych fizycznie to nic innego jak jedzenie dużej ilości warzyw, które mają mało kalorii i są źródłem witamin, oprócz tego spożywanie mięsa (najlepiej drobiu) oraz ryb, jaj i sera białego. Produkty te sprawiają, że organizm zostaje uzupełniony w niedobory białka, które podczas ćwiczeń ulega rozkładowi w mięśniach. Obok w naszej diecie powinny znaleźć się również miarkowane dawki węglowodanów, z których czerpiemy energię. Węglowodany co ważne powinny składać się z cukrów złożonych, a nie prostych, których pod dostatkiem jest w słodyczach, białym pieczywie czy niektórych owocach, inaczej będziemy odczuwać regularny przyrost wagi.

Zdaniem dietetyków sportowych istotne jest, aby co najmniej na trzy dni przed dużym wysiłkiem lub egzaminem i trzy dni po ich zakończeniu ograniczyć spożycie ciężkostrawnych posiłków, zamieniając je na bogate produkty zawierające białka, witaminy i płyny. Oprócz właściwej diety i aktywności fizycznej, ważne jest, aby spożywać minimum 1,5 litra wody dziennie, a przy wzroście wysiłku fizycznego do 2-3 litrów.

W przypadku, gdy nie możemy pozwolić sobie na wzmożoną aktywność jak bieganie, dobrym wyjściem z sytuacji będzie zdrowa dieta połączona ze spacerami, spokojną jazdą na rowerze lub pływaniem.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*