Biznes
24 lutego 2021

Pozycjonowanie - napęd dla Twojej strony

Nawet najlepiej przygotowana strona internetowa nie da spodziewanych rezultatów, kiedy pozostanie niewidoczna dla użytkowników sieci. Najbardziej porywająca idea, czy produkt, bez właściwych technik pozycjonowania, zniknie w bezmiarze internetu. Kto dziś zaryzykuje stworzenie strony a nie zadba o jej widoczność? Zważywszy na rosnący poziom świadomości właścicieli stron - chyba nikt.

Jak internauta wyszukuje treści?

Większość z nas spędza swoje życie w małej, lokalnej społeczności. Dotyczy to niemal wszystkich aspektów egzystencji - od zakupów, przez usługi medyczne, do rozrywki. Przywykliśmy do tego, że nawet algorytmy wyszukiwarek działają na niegramatycznych frazach, złożonych z par wyrazów, jak np. lekarz-Poznań, do których czasem dodawana jest nawa dzielnicy lub nawet ulicy. Przeciętny użytkownik nie chce jechać na drugi koniec miasta. Nie chce też, by sam proces wyszukiwania wymagał od niego więcej wysiłku, niż jest go w stanie z siebie wydobyć. Dla większości bowiem 20 znaków to swoisty "max".

Jak spełniać oczekiwania użytkowników i napędzać własny biznes?

Kiedy już mamy świadomość, że ponad 80% zapytań odnosi się usług lub produktów ze wskazaniem lokalizacji, odpowiedź wydaje się być oczywista: poprzez lokalne pozycjonowanie. Początek romansu zapytań internautów z wyszukiwarkami, leży już na poziomie odpowiednio przygotowanego, "lokalnego" SEO. I nie chodzi tylko o zręczne wmontowanie w tekst nazw miejscowości, czy ulic, ale także o odpowiednią objętość tekstu, dzięki której możliwe jest uzyskanie powtarzalności fraz na oczekiwanym pułapie. Dobre, lokalne SEO to także charakterystyczne, regionalne nazwy, zwroty i powiedzonka.

Inna droga do wyższej pozycji na podium wujka z Ameryki to korzystanie przez stronę z usług lokalizacji i responsywność przygotowanych witryn. Obecne trendy wskazują bowiem jasno, że przyszłość wyszukiwarek to urządzenia mobilne: smartfony, tablety. Trudno się dziwić; wystarczy choć raz skorzystać z "mass-komów", by stwierdzić, że znakomita większość ich pasażerów podróżuje z oczami wpatrzonymi w ekran swojego mobilnego gadżetu.

Jak to zrobić?

Czy warto samemu podjąć wyzwanie i pozycjonować własną stronę? Zdecydowanie nie. Jeśli weźmie się pod uwagę relację ceny do wartości, jaką może przynieść firmie dobra usługa lokalnego pozycjonowania, to nie warto nawet wpisywać w wyszukiwarkę frazy "jak pozycjonować stronę". Zadanie to wymaga odpowiedniego know-how, a to przychodzi z czasem na bazie zdobytej uprzednio, fachowej wiedzy. Dlatego na rynku funkcjonują firmy takie jak https://www.pozycjonowanieibif.pl/, które przygotują stronę od SEO, przez hosting po pozycjonowanie i zrobią to w najlepszym możliwym wydaniu.

Redakcja
itrening.pl

Zobacz

16 września 2022

Jak wygląda praca dietetyka?

Dietetyk jest profesjonalistą, który pomaga ludziom poprawić ich diety i osiągnąć optymalne...
30 marca 2021

Czy profesjonalne pozycjonowanie stron jest skuteczne?

Obecność Twojej strony w pierwszych pozycjach wyników wyszukiwarek pozwoli Ci na szybkie...
3 lipca 2019

Nożyczki szkolne - niezbędne w domu i szkole

W wyprawce każdego pierwszoklasisty obowiązkową pozycją oprócz długopisu, ołówka...